7.02.2019 - Autor: Avaya Polska

Cyfrowa opieka zdrowotna: recepta na lepszą ochronę zdrowia pacjenta

Obecny niemiecki system zdrowotny znajduje się pod ogromną presją. Żeby temu sprostać Szpital Powiatowy w Starnberg postawił na cyfryzację w swoich placówkach, dzięki czemu wzrosła jakość opieki i obniżone zostały koszty operacyjne IT. Szpital Powiatowy Starnberg , który ma pod sobą Klinikę Starnberg i Penzberg zatrudnia ponad 900 pracowników. Obie placówki dysponują łącznie 400 łóżkami,...

Obecny niemiecki system zdrowotny znajduje się pod ogromną presją. Żeby temu sprostać Szpital Powiatowy w Starnberg postawił na cyfryzację w swoich placówkach, dzięki czemu wzrosła jakość opieki i obniżone zostały koszty operacyjne IT.

Szpital Powiatowy Starnberg , który ma pod sobą Klinikę Starnberg i Penzberg zatrudnia ponad 900 pracowników. Obie placówki dysponują łącznie 400 łóżkami, a rocznie przyjmują  około 24 tysiące pacjentów. Eksperci z klinik podkreślają, że aplikacje telemedyczne i telematyczne podwyższają jakość i skuteczność opieki, zwłaszcza na obszarach wiejskich. Dzięki rozpoczęciu współpracy z Avaya, szpital ma dostęp do szybkiej konsultacji z lekarzami z innych placówek.

Wiedząc, jak ważna jest szybka możliwość konsultacji danego problemu ze specjalistą w swojej dziedzinie, szpital postanowił znaleźć rozwiązanie, które ułatwi pracę lekarzy i ulepszy opiekę nad pacjentami.

Wdrożenie systemu Avaya wiązało się ze zmodernizowaniem całej infrastruktury IT. Sieć łączy nie tylko tradycyjne komponenty i komputery, ale także szereg produktów medycznych i aplikacji, takich jak urządzenia rentgenowskie i system z danymi pacjenta. Plan miał gwarantować dostępności lekarzy w każdym miejscu w obszarach szpitala, zatem zasięg musiał obejmować także windy, które zostały specjalnie osłonięte od góry przez anteny. Bez względu na lokalizacje projekt zakładał również bezproblemową możliwość komunikacji pomiędzy różnymi placówkami, a rozbudowana sieć WLAN musiała spełniać wszelkie normy bezpieczeństwa w celu ochrony danych o pacjentach.

Podjęcie się powyższych zadań przyniosło oczekiwane rezultaty. Lekarze i pracownicy są dostępni w każdej chwili za pośrednictwem sieci WLAN, a używane wcześniej pagery zostały zastąpione smartfonami.

Bezproblemową komunikację pomiędzy Starnbergiem a Penzbergiem zapewnia platforma komunikacyjna Avaya Aura, łącząc oba urządzenia w ujednoliconą sieć komunikacyjną. Aby połączyć się z pracownikiem z drugiej kliniki wystarczy jedynie wybrać numer wewnętrzny, a dzięki aplikacji Avaya one-X Mobile telefon biurowy i smartfon dzwoni jednocześnie.

Przeczytaj, jak dokładnie wygląda komunikacja pomiędzy placówkami.