9.07.2018 - Autor: Avaya Polska

Znaczenie komunikacji w biznesie

Skuteczna komunikacja z pracownikami, klientami i dostawcami jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie. Tymczasem zdarza się, że rozwiązaniom komunikacyjnym – przykładowo ich przeglądom i modernizacji – poświęca się mniej uwagi niż reszcie infrastruktury technicznej. W dzisiejszych czasach komunikacja nie polega już tylko na odebraniu telefonu. Częściej jest to złożone środowisko informatyczne obejmujące pocztę e-mail,...

Skuteczna komunikacja z pracownikami, klientami i dostawcami jest kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie. Tymczasem zdarza się, że rozwiązaniom komunikacyjnym – przykładowo ich przeglądom i modernizacji – poświęca się mniej uwagi niż reszcie infrastruktury technicznej.

W dzisiejszych czasach komunikacja nie polega już tylko na odebraniu telefonu. Częściej jest to złożone środowisko informatyczne obejmujące pocztę e-mail, komunikatory, wiadomości tekstowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb aplikacje, transmisję wideo i czaty internetowe. Aby móc skutecznie współpracować i komunikować się, firma musi patrzeć na swoje systemy w kompleksowy sposób – komputery stacjonarne, urządzenia mobilne i tablety muszą być ze sobą połączone, a komunikacja głosowa, wideo i tekstowa oraz komunikacja w zespole musi być ściśle zintegrowana z procesami biznesowymi.

Dobrym przykładem obrazującym, w jaki sposób wygląda rozwój komunikacji są centra obsługi klienta. Pracownicy równie często rozmawiają z klientami za pomocą komunikatorów internetowych co przez telefon. Skutecznie działające przedsiębiorstwa komunikują się z klientami w sposób preferowany przez klientów, czy to przez wiadomości tekstowe, pocztę e-mail, chat na żywo, czy rozmowę głosową.

Przez lata system Avaya CS1000 stanowił podstawę komunikacji biznesowej. To fantastyczne i niezawodne rozwiązanie znakomicie sprawdziło się w praktyce, a inwestycja w nie zdecydowanie się zwróciła. Jednakże aby dotrzymać kroku postępowi technologicznemu, czas rozpocząć nowy rozdział. Rozwiązania komunikacyjne Avaya, w tym Avaya Aura i IP Office, zapewniają przedsiębiorstwom bezproblemowy i elastyczny dostęp do różnych kanałów komunikacji oraz stanowią podstawę długofalowej cyfryzacji wielu branż.

W ramach niedawnego badania przeprowadzonego przez IDC na zlecenie Avaya spytano przedsiębiorstwa o powody przeprowadzania transformacji cyfrowej. 62% respondentów stwierdziło, że chce zwiększyć produktywność pracowników, a 54% usprawnić obsługę klienta. Takie długofalowe myślenie jest oczywiście uzasadnione. Wyższa produktywność pracowników przekłada się na większe zadowolenie klientów, a co za tym idzie wyższy zysk.

Najnowsze oprogramowanie komunikacyjne Avaya zapewnia znacznie większą elastyczność i kompatybilność niż poprzednie wersje. Rozwiązanie usprawnia działanie przedsiębiorstw, pozwala im szybko reagować na zmiany na rynku i jest bardzo łatwe we wdrożeniu. Klienci mogą nadal korzystać z dotychczasowych telefonów Avaya, migracja danych została zautomatyzowana, a oprogramowanie można łatwo zintegrować z innymi aplikacjami. Dodatkowo Avaya oferuje korzyści finansowe, takie jak rabaty na oprogramowanie, sprzęt i usługi, jak również pakiety rozwiązań z wyceną według faktycznego wykorzystania zamiast opłaty licencyjnej uiszczanej z góry.

Ponadto Avaya zapewnia możliwość elastycznego wdrożenia platform Avaya Aura i IP Office w chmurze lub środowisku lokalnym oraz możliwość bezproblemowej aktualizacji zgodnie z celami przedsiębiorstwa. Dzięki temu komunikacja staje się fundamentem biznesu i umożliwia przedsiębiorstwom lepsze poznanie potrzeb klientów, a pracownikom ich szybkie i skuteczne zaspokojenie.