20.03.2020 - Autor: Avaya Polska

Avaya wdraża rozwiązanie do pracy zdalnej z domu dla pracowników linii lotniczych Hainan Airlines

Od wybuchu epidemii koronawirusa SARS-CoV2 wiele firm zdecydowało się na wdrożenie metod pracy zdalnej, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby i uniknąć zakażeń krzyżowych. Pomaga to chronić zdrowie pracowników, a jednocześnie wspiera działania prewencyjne, kontrolę i leczenie. W ramach reakcji na epidemię koronawirusa SARS-CoV2 linie lotnicze Hainan Airlines przy wsparciu firmy Avaya wdrożyły rozwiązanie do pracy...

Od wybuchu epidemii koronawirusa SARS-CoV2 wiele firm zdecydowało się na wdrożenie metod pracy zdalnej, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby i uniknąć zakażeń krzyżowych. Pomaga to chronić zdrowie pracowników, a jednocześnie wspiera działania prewencyjne, kontrolę i leczenie.

W ramach reakcji na epidemię koronawirusa SARS-CoV2 linie lotnicze Hainan Airlines przy wsparciu firmy Avaya wdrożyły rozwiązanie do pracy zdalnej, które ma pomóc zadbać o zdrowie pracowników i ograniczać rozprzestrzenianie się epidemii. W oparciu o oferowane przez firmę Avaya technologie IX Workplace i IX Contact Center przewoźnik przeprowadził migrację swojego dotychczasowego systemu obsługi klienta do domów pracowników i na terminale mobilne, co umożliwiło dostęp zdalny i nieprzerwaną obsługę pasażerów.

Firma zapobiega w ten sposób możliwości przenoszenia wirusa w scentralizowanym środowisku biurowym i pomaga pracownikom uniknąć infekcji, a jednocześnie w dalszym ciągu zapewnia pasażerom pełną gamę sprawnie realizowanych usług, w maksymalnym stopniu chroniąc przy tym ich prawa i interesy. Linie lotnicze i przedsiębiorstwa podporządkowane wchodzące w skład holdingu Hainan Airlines obsługują ponad 1800 połączeń krajowych i międzynarodowych obejmujących Azję, Europę, Amerykę Północną i Oceanię. Tak duża sieć jest oczywiście całkowicie uzależniona od funkcjonowania działu obsługi klienta. W świetle stopniowo powiększającej swój zasięg epidemii zadbanie o zdrowie pracowników nabrało kluczowego znaczenia dla sprawnej działalności przedsiębiorstwa.


Ilustracja: Pracownica linii lotniczych
Hainan Airlines podczas pracy z domu

W pięć dni od koncepcji do uruchomienia

Po kilku rundach rozmów firma Avaya i należący do jej klientów przewoźnik rozpoczęli pracę nad określeniem potrzeb związanych z wdrożeniem rozwiązania, które umożliwiłoby pracę z domu. Linie wybrały pakiet rozwiązań Avaya do pracy zdalnej, dzięki którym dzwoniący klienci są automatycznie przekierowywani na połączenie wychodzące, łączące numer pracownika w biurze z jego telefonem komórkowym lub stacjonarnym w domu. Systemy biznesowe są bezpiecznie dostępne za pomocą komputerów biurkowych i zdalnych rozwiązań Teamview. W ten sposób można nie tylko tak jak zawsze odbierać połączenia od klientów, lecz także obsługiwać ich zgodnie z oczekiwaniami. Wszystko to jest możliwe dzięki trójwymiarowej, kompleksowej sieci komunikacyjnej działającej w pętli zamkniętej.

Z uwagi na rozprzestrzenianie się epidemii partnerzy rozpoczęli wyścig z czasem, aby jak najszybciej w pełni uruchomić system. We współpracy z firmą Shenzhen Digital Technology Co. przedsiębiorstwu Avaya udało się wdrożyć nowe rozwiązanie w ciągu zaledwie pięciu dni. Projekt obejmował instalację wielu systemów operacyjnych na komputerach do pracy zdalnej, konfigurację softfonów, kontrolę jakości, instalację oprogramowania do nagrywania aktywności na ekranie i oprogramowania biznesowego, testy oraz eliminację wszelkich problemów. Celem było tu umożliwienie pracownikom sprawnej realizacji wszystkich zadań obsługi klienta z domu, aby w dalszym ciągu mogli świadczyć dla pasażerów i użytkowników usługi najwyższej klasy.


Ilustracja: Pracownica linii lotniczych
Hainan Airlines podczas pracy z domu